13 November 2012

The Tribal Halloween Gathering With Nuffnang and Genting Part 3

If you guys missed Part 1, and Part 2

Alrighty then, entry lepas aku tak cerita mengenai aktiviti aktiviti yang kitaorg buat masa dekat Longhouse. So kali ni aku nak bagi tahu korang apa yang kitaorg buat dekat sana.

Actually aku tak banyak gambar kali ni sebab aku tak ada camera, so sedih jap bila entry tak ada gambar sebab korang kena baca satu persatu apa yang aku bebel ni.

Aktiviti pertama merupakan treasure Hunt. Kali ni aku terpisah daripada Hanis dengan Darren dan group aku yang baru banyak GIRL POWER, ohyeahhh... Hero ada dua je, yang lain semua perempuan.

Tugasan yang pertama adalah menamakan nama kumpulan, tema dia ada halloween, something like that laa. So we were're really out of names, at first our group name was just Vampre, but since we had to do a dance, I gave the idea to, why not just do The Chicken Dance, simple kan? Cause semua orang memang dah tahu step tu, so nak kenakan dance dengan nama in the end kitaorg namakan group kitaorg Chicky Vampire, but actually it was supposed to be Cheeky Vampire, you know, like cheeky but pronounced as Chicky, so it brings the meaning of a cheeky Chicky, get it? Get it? Ok I bet not. LOL!

Anyways, kesian dekat group kitaorg cause semangat berkobar-kobar ni tapi somehow dapat clue yang zaman tok adok bila entah yang membawa kepada kesesatan yang teramat sangat, nasib baiklah ada lagi satu kumpulan yag sesat barat macam kitaorg, so tak adalah rasa lonely ranger sangat. Nasib baiklah in the end dapat tahu jugak yang clue tu salah, so we had to start from scratch, but it wasn't such failure, cause our team got to the finish point at third place.

Sooo.. Lepas berpeluh, sampai kaki pun sakit-sakit sebab berlari dengan terkejutnya, rushing pulak nak mandi sebab malam tu makan beso dan of course sebab malam tu punya dinner siap ada hadiah untuk costume terbaik, well for me aku pakai je apa yang ada, tak mampu dah den nak beli baju, sebab banyak dah aku habis duit masa habis belajar hari tu.

So hasilnya, I ended up wearing my dress for Malam Pra Graduan, recycle jela balik


Okay gambar curi, credit to Nisa Fuzi
Aku rasa malam tu macam semua berkabung, entah kenapa semua pakai hitam, termasuklah aku. Nisa je paling meriah. Hehe..


With Daniel dan si jantung hati Kim Syaf dan blogger lain, sorry sangat tak banyak gambar. How I wish I had my own camera. Susah kalau nak bergantung pada camera orang lain je ni.

Makan malam was awesome, games dia pun awesome, orang dia pun semua awesome.

After that was the best part, Ernerst from Bro Don't be like that la Bro and Abang Nara gave us some tips for blogging. And the most most best part was...
Tadaaaaaaaa


Rasa menang beso sangat malam tu. Antara hadiah yang aku menang:

- 2 Freeze 2 Tickets
- 8 Snow World Tickets
- 6 Theme Park Tickets
- 2 Sky Venture Tickets
- 1D2N Stay at Superior Deluxe Room at First World Hotel

Ohseeemmmmm right? Actually aku dah tak ingat aku menang apa lagi, mungkin ada gabungan dengan Syafiq sekali. Tapi memang rasa best gila sebab rasa berbalio sangat sertai aktiviti dengan Genting.

Lepas semua dah bergembira menang hadiah malam tu, ada tayangan movie seram dekat rumah panjang. Tapi tak adalah seram mana pun, mata aku dah rabak dalam 20 minit tengok movie, apa lagi angkat kaki masuk tidur. Disebabkan takut nak bangun tengah malam untuk wee wee nanti, aku dengan Hanis dah prepare wee wee awal-awal. Weh seramlah! Dah la hantu bergayut-gayut dekat entrance rumah panjang tu.

Bangun pagi je nampak Lyn, orang Genting selamber je tidur dekat luar, wehhh.. Gila kebal tahan sejuk dengan Hantu. LOL

Anyways, esok pagi punya aktiviti meriah. Ada sukanneka dan happening gila. Salah satu aktiviti dia adalah balut mummy dan aku salah satu mangsanya.


Picture Credit to Eazy Izzuddin

Ketua group aku, nice guy. Nasib baiklah segala hasil balutan dan pose yang memang aku tak akan buat lepas ni berbalio sangat sebab kami menang untuk game yang ini. With the highest marks!

Habis je games ni, kitaorg diberi makan di Rajawali sekali lagi dan Bye-bye Awana.

Once again, I wanna thank Nuffnang and Genting for giving me this great oppurtunity to join this event. Hope to join more in the future.

...

3 comments:

Thanks for leaving your thoughts, if you wish for a urgent responce, please tweet @miracikcit.